אתם בעלי עסק קטן ואין לכם כספים מיותרים להשקעה בערוצי שיווק רבים או יקרים. אחת הדרכים הכי משתלמת להשקיע בשיווק העסק שלכם היא באמצעות קידום אורגני בגוגל. הופעה בתוצאות הראשונות של גוגל שווה גולשים רבים שיבקרו את האתר שלכם מדי יום. למרות שמדובר על תהליך שנמשך כמה חודשים, בטווח הרחוק הוא המשתלם ביותר לכל בעל עסק עם אתר אינטרנט.
עברו בעלי עסקים קטנים וכמובן בעיקר אם הם חדשים, אין תקציבים גבוהים מדי להשקעה בשיווק ופרסום העסק שלהם. הדרך הכי אפקטיבית היא כמובן פרסום במדיה דיגיטלית וכאן יש שיטה וותיקה שעדיין רלוונטית ומשתלמת ביותר – קידום אתרים אורגני בגוגל.
קידום אתרים עם חברה מקצועית או לבד?
במשך כ-20 שנים היה נהוג לשכור שירותי חברת קידום אתרים שתנהל את הקידום האורגני עבור בעלי אתרים (עסקים) שונים. החברות הללו ידעו לעשות מניפולציות שונות על האלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל, כדי שהאתרים הללו ידורגו גבוה ככל שניתן ולהצליח בקידום. אם יש לכם תקציב לכך, כדאי לשכור בעל מקצוע לקדם עבורכם. אם לא, יש היום, יותר מאשר בעבר, אפשרות לעשות זאת עצמאית באמצעות לא מעט כלים מומלצים לקידום אתרים.
היום הרבה יותר קל לעשות קידום אתרים אורגני עצמאית וללא צורך לשכור שירותי חברות קידום אתרים כאלו. הדבר מתבטא בחסכון של כסף רב שתוכלו להשקיע בערוצים אחרים שחשובים לקידום אתרים, כמו כלים מתקדמים וקניית קישורים במקומונים ואתרי נישה. אלו זמינים לכם ברשת האינטרנט ומי שיש להם זמן לכך ויכולת להתחבר לעניין יכולים להצליח בקידום האתר שלהם לבד.
כלים לקידום אתרים בגוגל בצורה עצמאית:
- כלי מחקר מילות מפתח – אתם מתחילים בבחירת מילים או ביטויים שתרצו לעלות בתוצאות החיפוש שלהם. לדוגמא "עורך דין בחיפה" אם אתם משרד עורכי דין בחיפה וכן הלאה. תבחרו את הביטויים הללו היטב ותשקיעו בהם.
- כלי בדיקת מיקומים בגוגל – חשוב להיות עם יד על הדופק כל הזמן ולבדוק מדי יום (או שבוע לכל היותר) איך הקידום שלכם עובד. תוכלו לדעת מה מתקדם מהר ומה לאט יותר וכך תדעו במה להשקיע יותר או פחות בתהליך הקידום.
- כלי ניתוח מתחרים – יש אפשרות לדעת מה המתחרים שלכם עושים ולחקות אותם. אפשר לבדוק איזה ביטויים הם מקדמים, מאיפה הם מוציאים קישורים לאתר שלהם ומה המיקומים שלהם ביחס אליכם. מודיעים יעיל עוזר לנצח מלחמות והמצב בתחרות על המקום הראשון בגוגל היא מלחמה לכל עניין ודבר.
- קניית קישורים – הכסף שתחסכו מחברת הקידום שלכם כדאי שיושקע בעיקר בקניית קישורים לאתר שתאם מקדמים. קישורים עושים חלק גדול בעבודת הקידום ואם אתם קונים כתבות במקומונים או אתרי נישה שקשורים לאתר שלכם, אתם תקדמו היטב את האתר שלכם.
- כלי ניהול קישורים – קניית קישורים והחלפת קישורים הם חשובים להצלחה שלכם וכדאי לעקוב אחרי מערך הקישורים שלכם ולראות אם קישור הוסר או איננו תקין ולטפל בכך בהקדם. יש לכך משקל רב להצלחה שלכם בקידום ויש כלים שיעזרו לכם בכך.
- כלי AI לכתיבת תוכן – אנו חווים שינויים רבים בקידום אתרים בזכות תוכנות AI שונות שהגיחו לעולם בשנה האחרונה. הכלים הללו משנים לעתים את כללי המשחק וכדאי לעקוב מה הכי יעיל ולנסות ולהשתמש בהם לתועלות שלכם.
חשוב לציין שקידום אתרים מוצלח יכול למשוך גולשים רבים לאתר שלכם. ניהול נכון של קידום אתרים עם השקעה של כמה עשרות דולרים בחודש בכלים הללו יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון וזה בכל מצב זול יותר מכל חברת קידום אתרים שתשכרו.
המאמר נכתב בשיתוף עם SEO Toolbar אשר מציג יותר מ – 100 סקירות של כלים לקידום אורגני, מאמרים וטיפים לקידום עצמאי בגוגל.