כל עסק המעוניין להרוויח יותר נדרש להרחבת קהל היעד, להגדלת המודעות אל מוצריו וליצירת תדמית חיובית,כאשר אחת הדרכים העיקריות להשגת יעדים אלו הינה קמפיין פרסומי. הקמפיין נבנה בהתאם לצרכי וליכולות הלקוח, לשירותים המסופקים על ידו, לקהל היעד ולחזון החברה. היבטים אלו משולבים יחדיו ליצירת אסטרטגיה שיווקית,אשר אחד ממרכיביה העיקריים הינו רכישת שטחי פרסום.
שטחי הפרסום כשמם כן הם – שטחים מיוחדים המיועדים לפרסום והנרכשים לרוב עבור תשלום. יש לציין כי שטחי פרסום מוצעים כיום במגוון גדול של מדיות וכלים,ביניהם תופסת רשת האינטרנט מקום נכבד, ולצידה גם אמצעים אחרים כגון העיתונות הכתובה, שלטי רכבים וחוצות, ופרסומות בטלוויזיה.
שטחי פרסום מחוץ לרשת
שטחי הפרסום מחוץ לרשת מושתתים על אמצעים מגוונים, חלקם קלאסיים וחלקם חדישים, כאשר מימדי החשיפה תלויים בדרך כלל בתפוצת שטח הפרסום. כלומר, ישנו הבדל משמעותי בהיקף חשיפתו של שטח פרסום בעיתון מקומי לעומת עיתונים בתפוצה ארצית.
אמנם קיימים עסקים שאינם נזקקים כלל לפרסום ברמה הארצית, ומובן שדוכן פלאפל בכרמיאל לא יפיק תועלת מחשיפה בירושלים, אך ישנם לא מעט עסקים שאכן נדרשים לשטחי פרסום החשופים לקהל יעד גדול ומגוון. עסקים אלו יוכלו להיעזר באמצעים פופולאריים כדוגמת העיתונות הארצית, פרסומת בטלוויזיה ושלטי חוצות, אשר השיווק דרכם הינו אפקטיבי אך גם יקר ערך ובעל טווח זמן מוגבל. אפשרות אפקטיבית נוספת הצוברת תאוצה בשנים האחרונות, הינה שטחי פרסום המתבססים על שילוט רכבים. שיטה זו מאפשרת לעסק להגיע אל מגוון גדול ומשתנה של קהלי יעד, ובנוסף לכך עלויותיה זולות וחד פעמיות, והיא איננה מוגבלת בזמן פרסום.
שטחי פרסום ברשת האינטרנט
שטחי הפרסום באינטרנט נרכשים מבעלי אתרים המוכרים שטחי פרסום,כגון באנרים או מודעות שיווקיות במנועי החיפוש.
מלבד המסר השיווקי, מדובר למעשה בקישורים המובילים את הגולש אל אתר העסק, בו ניתן לבצע רכישה או להרחיב את הידיעות לגבי השירות המוצע.
- רכישת שטחי פרסום מאתרים – עבור אתרים רבים מהווה מכירת שטחי פרסום דרך יחידה כמעט להפקת רווחים, מכיוון שבמרבית הגלישה ברשת היא בחינם. לכן מומלץ לנהל משא ומתן על מחיר שטח הפרסום, ולהעלות את ההצעה הסופית בחוזה חתום.
- רכישת שטחי פרסום מגוגל– הפרסום בתשלום בגוגל מכונה קישור ממומן, ומשתייך למחלקת גוגל אדוורדס העוסקת במכירת שטחי פרסום במנוע החיפוש. שיטת התשלום מתבססת על הקלקות של גולשים, וככל שבעל העסק מוכן לשלם יותר עבור כל הקלקה כך הוא ימוקם במקום טוב יותר בדפי החיפוש. בנוסף, מחירו של שטח הפרסום נקבע לפי כמות המבקשים לפרסם תחת אותה קטגוריה, הנקבעת על פי מילות חיפוש. לדוגמא, שטח פרסום עבור מילת המפתח 'מלונות בארץ' יעלה הרבה יותר משטח פרסום תחת הקטגוריה 'קקטוסים לנוי'.